Hier vind je veel gestelde vragen over de functionaliteit van dit platform. Zit je vraag er niet tussen? Mail dan naar sportloket@nocnsf.nl.

Algemeen

Voor wie is dit platform?

Voor alle clubondersteuners in geheel Nederland. Indien je actief bent als clubondersteuner kan je een account aanmaken voor dit platform.

Wat is het doel van dit platform?

Dit platform is een community die clubondersteuners met elkaar verbindt. Via het clubondersteuners-platform kunnen ervaringen, kennis en inspiratie worden uitgewisseld met het doel om bij te dragen aan de kwaliteit van clubondersteuning en om clubondersteuners met elkaar in contact te brengen. Meer informatie vind je in de Gebruikersvoorwaarden.

Hoe kan ik iets bijdrage op het platform?

Via Draag bij + kun je onderstaande bijdrage posten op het platform: 

  • Deel je inspiratie: Laat je inspireren door ervaringen van andere clubondersteuners; of plaats zelf iets waar je trots op bent of waar je succes mee hebt behaald. Via Draag bij + Deel je inspiratie. Het bericht koppel je aan één of meerdere Thema's. Alle inspiratieberichten vind je onder Inspiratie.
  • Plaats je document: Heb je documenten die je graag wil delen met clubondersteuners. Dan plaats het bij Plaats je document. De documenten zijn terug te vinden onder de Thema's die eraan gekoppeld zijn.
  • Stel je vraag: Stel hier je vraag of beantwoord er een. Via Draag bij + Stel je vraag kan je een vraag uitzetten. De vraag koppel je aan één of meerdere Thema's. Deelnemers die hierin expertise hebben krijgen een melding over jouw vraag. Een overzicht van alle vragen vind je onder Vraag & Antwoord.
Wat te doen bij inlogproblemen?

Wanneer je inlogproblemen hebt, stuur je foutmelding per e-mail naar sportloket@nocnsf.nl

Profiel

Waar wijzig ik mijn profiel?

Klik bovenin op je foto/naam en ga dan naar het onderdeel dat je wilt bewerken. Via Mijn Profiel krijg je je gehele profiel in te zien. 
Zorg ervoor dat je profiel goed is ingevuld (inclusief foto) zodat andere clubondersteuners je weten te vinden, betreft je expertise of lokale kennis en ervaring.
 

Hoe stel ik de notificaties en updates in?

Bij je profiel (bovenin klik op je foto/naam) stel je bij Updates & notificaties in hoe vaak en waarvan je op de hoogte wilt blijven. 

Andere deelnemer Linken of Volgen

Je kan een deelnemer altijd volgen, maar bij linken is goedkeuring nodig van een andere deelnemer. Er zijn bepaalde privacy instellingen waar dit relevant is (zo kan je bijvoorbeeld aangeven dat je je emailadres alleen wil delen met gelinkte deelnemers).

Deelnemers

Hoe vind je een deelnemer?

Onder Community > Deelnemers vind je een overzicht van alle deelnemers op dit platform. In het zoekfilter kan je deelnemers zoeken met een zelf in te geven zoekterm of via vaste kenmerken die in het profiel zijn ingevuld. Zorg daarom dat je profiel goed is ingevuld betreft de gemeentes en thema's waarvoor je werkzaam bent. 

Hoe nodig je een deelnemer uit om deel te nemen aan dit platform?

Stuur een uitnodiging via Community > Deelnemers, aan de rechter kant staat onderstaande:

Of stuur de website: Inloggen | Clubondersteuners-platform door naar je collega clubondersteuners, zodat ze een account kunnen aanmaken.

Hoe kom ik in contact met een andere deelnemer?

Je kunt eenvoudig in contact komen met een andere deelnemer door op de deelnemer te klikken en via Meer... + Bericht sturen.

Werkgroepen

Hoe word ik lid van een werkgroep?

Wil jij graag deelnemen aan een werkgroep? Je voegt jezelf toe bij desbetreffende werkgroep via Lid worden +

Hoe kan ik een nieuwe werkgroep oprichten?

Wil je een nieuwe werkgroep openen dan geef het aan onder Community > Groepen via Vraag een werkgroep aan + De aanvrager wordt automatisch de beheerder van de werkgroep.

We raden het aan om een Open of Semi-open werkgroep aan te vragen.

Wat is het verschil tussen open, semi-open en besloten werkgroepen?

Bij Open werkgroepen kan iedereen lid worden door zich via Lid worden+ toe te voegen aan de groep. Hierbij is geen goedkeuring nodig door een beheerder.

Bij Semi-open werkgroepen kunnen deelnemers zich aanmelden via Lidmaatschap aanvragen+, de beheerder keurt de aanvraag  goed of af. De beheerder kan deelnemers uitnodigen. 

Bij Besloten werkgroepen kunnen deelnemers alleen toegevoegd worden op uitnodiging van de beheerder. 

Beheerder werkgroepen

Er is minimaal één beheerder per werkgroep toegewezen. De beheerder kan andere mensen ook toewijzen als beheerder. De beheerder kan binnen de werkgroep wijzigingen doorvoeren, waaronder de foto's aanpassen.

Wat kan je doen binnen een werkgroep?

Via Draag bij + kun je onderstaande toevoegen binnen de werkgroep: 

  • Deel je activiteit; inclusief de optie om aanmeldingen bij te houden.
  • Deel je inspiratie
  • Plaats je document
  • Stel je vraag
Hoe kan je activiteiten toewijzen aan deelnemers?

Binnen de werkgroep kan je activiteiten toewijzen aan geselecteerde deelnemers door deze uit te nodigen in de activiteit bij Deelnemers uitnodigen.

Vink aan Alleen zichtbaar voor deelnemers, als je wilt dat andere deze activiteit niet zien op de agenda.